Toomas Orutar: energiakriis alles hakkab end tunda andma

„Praegune majandusolukord on üsna keeruline ja täna paranemismärke näha pole. Vastupidi, olen arvamusel, et energiakriisi täismõju majandusele alles hakkab avalduma,“ kirjutab ELEA nõukogu ja Logistika Pluss OÜ juhatuse esimees Toomas Orutar logistikauudiste teemaveebi arvamusliidrite küsitluses. Toomas Orutar detsembris toimunud Logistika Aastakonverentsil. Logistikasektor on teiste sektoritega omavahel majanduslikult väga tihedalt seotud. Kuna tööstussektor näitab selgeid langustrende, siis selle tõeline mõju jõuab …

Vedajad: ETS2 ja aktsiisitõus vähendavad veelgi Eesti konkurentsivõimet

Plaanitav heitkogustega kauplemise süsteem (ETS2) koos kavandatud aktsiisitõuga vähendab täiendavalt Eesti konkurentsivõimet, viib äritegevuse ja mitmed sajad miljonid eurod tulu naaberriikidele, teatas logistika ja ekspedeerimise assotsiatsioon (ELEA). ELEA leiab, et heitekaubandust transpordikütustele laiendades jõuab uus hinnatõus veondusesse ja logistikasektorisse, aidates seeläbi kaasa üldisele inflatsioonile. Järgnevateks aastateks planeeritud diislikütuse aktsiisitõus annab aga Eesti hinnakasvule järjekordse topeltlöögi, samuti väheneb märgatavalt kohaliku veondussektori …

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (ELEA), Autoettevõtete Liidu (AL) ühispöördumine 16.12.2022

Transpordi ja logistika sektorit võib pidada majanduse vereringeks, sest nendest sõltuvad enamik teisi majandusvaldkondi ja kõigi Eestimaa elanike igapäevaeluks tarvilike kaupade olemasolu. Eesti transpordi ja liikuvuse arengukava 2021-2035 näeb ette suurendada transpordisüsteemi konkurentsivõimet, arendades seda säästvalt, nutikalt ja kulutõhusalt, vähendades selle keskkonnajalajälge ning muutes taristul liiklemise ohutumaks. Samas ei eesmärgista transpordi ja liikuvuse arengukava riigi ootuseid maanteetranspordi sektori toimimise tõhususele …

Transpordiamet lubaks suurematele põhimaanteedele kolmandiku võrra pikemad autorongid

Transpordiameti hinnangul on meie suuremate põhimaanteede olukord sedavõrd paranenud, et neile võiks sõitma lubada senisest kolmandiku võrra pikemad ja 15 tonni raskemad autorongid. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi liiklustalituse juht rõhutab, et enne pilootprojektiga alustamist läheb vaja veel põhjalikku ohutusanalüüsi. Logistikute jutt sellest, et Eesti teedele võiks lubada pikemaid kui 18,75 meetriseid autoronge, on vähemalt 20 aastat vana. Transpordiameti liikuvuse projektijuhi Rene …

Logistikasektor võib kujuneda kriisiaegadel majanduse päästerõngaks

Logistikasektor võib kujuneda kriisiaegadel majanduse päästerõngaks Eesti logistikaettevõtted on läbi mitme kriisi näidanud üles jõulist vastupidavust. Kui mujal võivad töökohad kaduda, siis veonduses ja laonduses oodatakse uusi töötajaid pikisilmi. Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni nõukogu liige Kristi Unt viitab logistikasektori olukorda tutvustades esmalt USA presidendi Joe Bideni hiljutisele kommentaarile, et COVID-19 pandeemia on läbi. Tõsi, ei ole haigus iseenesest kuhugi …

Raadiointervjuu – Pikemate autorongide 20,75m ja 25,25m ning 60 tonni Eesti maanteedele

19.10.2022 läks Vikerraadios eetrisse kell 12 keskpäevauudistes raadiointervjuu. ELEA juhatuse liige Herkki Kitsing andis raadiointervjuu pikemate autorongide 20,75m ja 25,25m ning 60 tonni täismassiga maanteedele lubamise osas. Oma kommentaare jagab ka Ain Tatter MKM-ist Kuula saadet siit: https://vikerraadio.err.ee/1608739717/keskpaevased-uudised

Raskemate ja pikemate veoste lubamine Eesti teedele vajab poliitilist taganttõukamist

Eesti ekspedeerimise ja logistikateenuste pakkujaid ja autovedajaid ühendavad organisatsioonid saatsid 13.10 Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ministritele palve algatada poliitilised muudatused võimaldamaks pikemate ja rakemate autorongide (20,75 m ja 25,25 m täismassiga kuni 60 tonni) kasutamist Eestis. „Transpordi ja liikuvuse arengukava 2021-2035 näeb ette suurendada transpordisüsteemi konkurentsivõimet, arendades seda säästvalt, nutikalt ja kulutõhusalt, vähendades selle keskkonnajalajälge ning muutes taristul liiklemise ohutumaks. Arengukava …

Kutse seminarile “SMEs – Be prepared for Supply Chain Risks”, 20. oktoober 2022 kell 17:30 Tallinna Tehnikaülikoolis

Kutsume kõiki ELEA liikmeid osalema Tallinna Tehnikaülikooli seminarile, mis räägib tarneahela riskidest. Olete oodatud Tallinna Tehnikaülikooli Majandusteaduskonna Ärikorralduse Instituudi seminarile „SMEs- Be prepared for Supply Chain Risks“, mis toimub 20. oktoobril  algusega kell 17:30 Tallinna Tehnikaülikooli majandushoones Akadeemia tee 3, ruum täpsustamisel. Seminaril tutvustatakse EL projekti „SMEs – Be Prepared for Supply Chain Risks“ tulemusi. Tulemused põhinevad uuringul, mille käigus …