INTERVJUU Reelika Mõttus ja Olga Männik ehk Jetflite OÜ juhtidega

  • Miks otsustasite liituda ELEA-ga?

Otsustasime liituda, sest meie jaoks on tähtis võimalus olla kaasatud logistikat ja transporti puudutavate seadusloome muudatustel.

  • Kuidas on mõjutanud COVID-19 kriis, Ukraina-Venemaa sõda, majanduskriis Jetflite OÜ arengut?

Mõlemad kriisid on meile pakkunud pigem positiivset arengut, sest mõlemal korral tekkis vajadus kiire ja efektiivse logistika järele. Siinkohal tuleb meile kasuks meie väiksus, mis annab meile paindlikkuses ja kiire otsustasime, sest me ei sõltu ega pea ootama otsuseid kõrgemalt juhtimistasandilt. Meie ettevõtte omanike ring on väga väike ja seetõttu saame ka kiirelt reageerida. Ehk siis meie arengule on need kriisid mõjunud pigem positiivselt.

  • Millised seadusemuudatused on kõige rohkem mõjutanud äriotsuste tegemist?

Meie nišši logistikat on kõige rohkem mõjutanud ehk relvaseadus, mis käsitleb militaar ja strateegiliste kaupade käitlemist.

  • Kas on mõni teema või valupunkt, mis vajaks N: kindlustussektoris, autojuhtide koolitamises, logistika, ekspedeerimise, kullersektoris ja lennunduses suuremat tähelepanu?

Rääkides taaskord nö oma toolil istudes näeme kõige suuremat vajadust pigem Euroopa sisest seadusandluse ühtlustamist. Kuidas ja mis alustel käideldatakse sõjarelvi ja moona, ühtne üle-Euroopaline süsteem, milles on võimalik taodelda transiitlube jne. See on poliitiline otsus ja võtaks aega, aga tänases julgeoleku olukorras ülioluline.

  • Milliseid investeeringuid plaanite ettevõttes teha järgneva 5 aasta jooksul?

Kuna oleme väikeettevõte, siis investeeringute koha pealt jääme vastuse võlgu, sest need otsused tehakse meie peakontoris Soomes. Kui lähtume sellest, mis on meie soov siin Eestis, siis pigem korralik IT ja vahendid, mis annavad meile vabaduse ja kiiruse erinevates olukordades ja nii asukoha mõttes, kui ka aja mõttes oma kliente teenindada.

  • Kuidas hindate Eesti ettevõtete konkurentsivõimet globaalsetel turgudel?

Keeruline, sest oleme väikses globaalses mõttes ja meie kulu hinnad üüratult kõrged. Kahjuks siin ei näe meie valitsuselt ja poliitikutelt väga suurt tahet transpordi sektorile õlga alla panna. Tahaks neile siinkohal meelde tuletada, et see nii tavalise ja iseenesestmõistetav logistikasektor on see, mille peal kogu meie majandus püsti seisab. Pange kõik autod, laevad ja lennukid seisma ja vaadake, mis juhtub. Tuletage meelde, mis juhtus, kui COVIDi kriis meid kõiki mõjutas.

  • Kuidas hindate noorte taset tänasel tööjõuturul, hariduse kvaliteeti kindlustussektoris, autojuhtide koolitamises, logistika, ekspedeerimise, kullersektoris ja lennunduses, mis ametikohtadele otsite hetkel tööjõudu?

Hetkel ei otsi me endale lisatööjõudu. Siiski peame ütlema, et selline nö vanakooli ekspedeerija on hakanud kaduma. Kuigi teooria on oluline, siis veelgi olulisem on oskus ja teadmine, kuidas päris elus asjad toimivad. Mis tähendab päriselt tarneklausel ja et need kokkulepped tarneklauslite alusel ka kehtivad. Lisaks on aina harvemaks jääv nähtus, kus klienditeendindus ei lõpe kl 17:00 vaid on vajadusel ka nädalalõpul ja pühade ajal.