INTERVJUU Reelika Mõttuse ja Olga Männikuga ehk Jetflite OÜ juhtidega

  • Miks otsustasite liituda ELEA-ga?

Otsustasime liituda, sest meie jaoks on tähtis võimalus olla kaasatud logistikat ja transporti puudutava seadusloome muudatustel.

  • Kuidas on mõjutanud COVID-19 kriis, Ukraina-Venemaa sõda, majanduskriis Jetflite OÜ arengut?

Need kriisid on meile pakkunud pigem positiivset arengut, sest tekkis vajadus kiire ja efektiivse logistika järele. Siinkohal tuleb meile kasuks meie väiksus, mis annab meile paindlikkuses ja kiire otsustamise võime, sest meil on otsustusvabadus Jetflite OÜs ega pea ootama otsuseid kõrgemalt juhtimistasandilt. Meie ettevõtte omanike ring on väga väike ja seetõttu saame ka kiirelt reageerida. Ehk siis meie arengule on need kriisid mõjunud pigem positiivselt.

  • Millised seadusemuudatused on kõige rohkem mõjutanud äriotsuste tegemist?

Meie niši logistikat on kõige rohkem mõjutanud ehk relvaseadus, mis käsitleb militaar ja strateegiliste kaupade käitlemist.

  • Kas on mõni teema või valupunkt, mis vajaks näiteks kindlustussektoris, autojuhtide koolitamises, logistikas, ekspedeerimises, kullersektoris ja lennunduses suuremat tähelepanu?

Rääkides taaskord n-ö oma toolil istudes näeme kõige suuremat vajadust pigem Euroopa-sisese seadusandluse ühtlustamiseks. Kuidas ja mis alustel käideldakse sõjarelvi ja moona, ühtne üleeuroopaline süsteem, milles on võimalik taotleda transiiilube jne. See on poliitiline otsus ja võtaks aega, aga praeguses julgeolekuolukorras ülioluline.

  • Milliseid investeeringuid plaanite ettevõttes teha järgneva viie aasta jooksul?

Kuna oleme väikeettevõte, siis investeeringute koha pealt jääme vastuse võlgu, sest need otsused tehakse meie peakontoris Soomes. Kui lähtume sellest, mis on meie soov siin Eestis, siis pigem korralik IT ja vahendid, mis annavad meile vabaduse ja kiiruse erinevates olukordades ning nii asukoha mõttes kui ka klientide teenindamise kiiruse mõttes.

  • Kuidas hindate Eesti ettevõtete konkurentsivõimet globaalsetel turgudel?

Keeruline, sest oleme globaalses mõttes väiksed ja meie kulud üüratult suured. Kahjuks siin ei näe meie valitsuselt ja poliitikutelt väga suurt tahet transpordisektorile õlga alla panna. Tahaks neile siinkohal meelde tuletada, et see nii tavaline ja iseenesestmõistetav logistikasektor on see, mille peal kogu meie majandus püsti seisab. Pange kõik autod, laevad ja lennukid seisma ning vaadake, mis juhtub. Tuletage meelde, mis juhtus, kui COVIDi kriis meid kõiki mõjutas.

  • Kuidas hindate noorte taset praegusel tööjõuturul, hariduse kvaliteeti kindlustussektoris, autojuhtide koolitamises, logistikas, ekspedeerimises, kullersektoris ja lennunduses? Mis ametikohtadele otsite praegu tööjõudu?

Praegu ei otsi me endale lisatööjõudu. Siiski peame ütlema, et selline n-ö vana kooli ekspedeerija on hakanud kaduma. Kuigi teooria on oluline, siis veelgi olulisem on oskus ja teadmine, kuidas päriselus asjad toimivad. Mida tähendab päriselt tarneklausel ja et need kokkulepped tarneklauslite alusel ka kehtivad. Lisaks on aina harvemaks jääv nähtus, kus järjest harvem teenindatakse kliente pärast 17.00, nädalavahetusel ja pühade ajal.